maandag 28 november 2011

Scrapdozen weekend

En hier is dan eindelijk mijn verslagje! Ruim een week later maar niet minder gemeend, ik heb het echt zo druk gehad van de week. Ik ben blij dat ik weer even kan ademhalen, hihi. Verslagje doe ik daarom ook deze keer niet vertalen in het Engels...... Maar goed vorig weekend dus een weekendje weg geweest met mijn allerliefste scrapvriendinnen, als de Scrapdozen staan we inmiddels bekend. Het was zoals verwacht ontzettend gezellig! 

Vrijdag heeft Peter me gebracht en zijn we ons gaan installeren. De keukentafel was groot maar toch wel een beetje krap maar goed dat mag de pret niet drukken, er wordt ook meer geklept dan dat er gescrapt wordt..... 's Avonds hebben we de spaghettisaus gemaakt door Peter gegeten en volgens mij viel het in de smaak. 's Avonds een beetje hangen, kletsen en scrappen. Ik ben echt om half 12 naar bed gegaan want toen was het kaarsje bij mij echt uit! 


De volgende dag waren we pas echt compleet want toen kwam Marga. Ze was die zondag ervoor onverwacht in het ziekenhuis opgenomen dus het was erg spannend of ze erbij kon zijn. Maar de bikkel kon het niet laten en daar waren we erg blij om! Zaterdagochtend zijn we nog even wezen shoppen bij Doe@Ding en ik heb me voor mijn doen echt ingehouden! Maar dat kwam omdat ik toevallig ook dat weekend een Big Shot van iemand kon overnemen. Tja het houdt een keer op. 's Middags kwam onze hof-fotograaf Richar een fotoreportage met ons houden, echt hilarisch! En er zijn echt prachtige foto's gemaakt! Hier een paar:




's Avonds allemaal lekker ons eigen ding gedaan. Tot we op den duur stil moesten zijn want Celine ging een verhaaltje voorlezen. Echt niet normaal hilarisch! Willen jullie meegenieten?
Er was eens….. Ja, zo beginnen de meeste verhalen. Dit verhaal begint anders. Het begint met een man die in zijn atelier zit.

Tim zit in zijn atelier en zucht diep: ”Waarom heb ik nou toch geen inspiratie? Er komt helemaal niks uit mijn handen vandaag. Ik kan mijn inspiratie niet vinden!”

Hij staat op en loopt helemaal in Distress heen en weer door zijn atelier. Opeens staat hij stil en roept: “Ik heb het, ik ga op reis om ideeën op te doen en zo mijn inspiratie te vinden”.

Hij grijpt zijn Vagabondkoffer en gaat op weg.

Hij besluit om de MayaRoad te nemen, die zou hem vast wel naar een bestemming brengen waar hij inspiratie kan vinden.

Na een tijdje lopen komt hij bij een splitpen. Welke kant zou hij hier gaan nemen? Links, de makkelijke maar hele lange weg, of toch rechts? De korte maar moeilijke weg.

Tim besluit om de korte weg te kiezen en loopt het rechterpad in. Terwijl hij aan het lopen is, trekt er opeens een dikke Glimmermist op en hij ziet geen hand voor ogen meer. Tim heeft geen idee waar hij op het moment is, maar besluit gewoon verder te lopen.

Even plotseling als de Glimmermist kwam opzetten, verdwijnt hij weer en staat Tim tot zijn grote verrassing bij een rivier. Een rivier waar het wemelt van de crop-a-diles en waar geen brug te bekennen is!!!!

“Hoe moet ik hier nou toch naar de overkant” vraagt Tim zicht hardop af. Opeens hoort hij prachtige stemmen zingen. “Waar komt dat nou toch vandaan?” vraagt Tim zich af. In de lucht ziet hij 3 Tattered Angels zweven die zingen: ”Als je naar de overkant wil, dan heb je Prima Flowers nodig!”

“Dat is het dus, ik moet op zoek naar Prima Flowers!” Hij kijkt om zich heen. Ziet hij het nou goed? In de verte ziet hij een veld vol met Prima Flowers. Hij loopt naar het veld, waar de Bo Bunny’s vrolijk rondhuppelen in het veld. Tim plukt een grote bos Prima Flowers en met de bos in zijn handen loopt hij terug naar de rivier. Hij gooit de bos in de rivier en ziet hoe de crop-a-diles hongerig de bloemen naar binnen schrokken en daarna helemaal verzadigd op hun rug in de rivier gaan drijven.

“ Aha, zo kom ik dus aan de overkant!” Hij pakt zijn Vagabondkoffer en springt van crop-a-dile naar crop-a-dile zo naar de overkant en vervolgt verder zijn weg op de MayaRoad.

Vanuit het niets springt er opeen een reusachtige intens boosaardige aartslelijke trol voor zijn voeten. “ Waar denk jij heen te gaan!!!” brult de trol. “Jij komt hier niet eerder langs voor je mij een kado hebt gegeven!” Tim denkt koortsachtig na wat hij de reusachtige intens boosaardige aartslelijke trol kan geven. Hij voelt in zijn zakken en vindt dan een doosje: een lucifersdoosje. Hij geeft dit aan de trol en de trol bekijkt het kado fronsend. “Wat is dit?” gromt de trol.

“Dit is heel speciaal, als je het stokje langs de zijkant van het doosje haalt, heb je licht” zegt Tim. De trol probeert het uit en kijkt vol verbazing naar het vlammetje. De trol is zo gefixeerd op het vlammetje dat zij helemaal niet meer let op Tim.

Tim denkt:” Dit is mijn kans!” Hij zet het op een rennen en rent keihard langs de trol. Hij rent net zolang door tot hij de trol niet meer kan zien en loopt dan rustig verder over de MayaRoad. In de verte ziet hij de stad opdoemen en dat betekent dat hij dichterbij zijn inspiratie komt.

Na een klein kwartiertje lopen bereikt hij de poorten van de stad. Hij loopt de stad in, gaat over de Prima Marketing waar ze heerlijke groenten en fruit verkopen en gaat op zoek.

Hij loopt door allerlei straatjes en staat plotseling oog in oog met wat hij zoekt: De Scrapdozenwinkel!!! Een winkel vol met inspiratie en de meest mooie spulletjes die hij maar kan bedenken. Door de etalage ziet hij in de winkel prachtig papier, mooie kantjes en lintjes, schitterende bloemen en nog veel meer.

“Yeah, ik heb het gevonden, hier kan ik mijn inspiratie weer terug vinden!! Hier vind ik alles wat ik nodig heb om mijn inspiratie weer te laten vloeien als nooit tevoren” Hij doet de deur open en stapt naar binnen………………

Zo eindigt dit verhaal, het heeft een “happy end” maar of het “the end” is, we zullen het nooit weten of toch wel????
Toen ben ik daarna braaf naar bed gegaan want wederom, het lichtje ging weer echt uit. Haha ja die meiden vreten energie ;-) De volgende ochtend lekker gescrapt. Ik hou een 40-weken dagboek bij van mijn zwangerschap en Nicky en Ilonka hebben er een pagina in gescrapt, ben er superblij mee meiden! Dank jullie wel! Hier het resultaat:



 Verder hebben we nog een heerlijke chocoladeletter gekregen van Michelle. En daar zat een heel mooi gedichtje bij, dank je wel! Superlief!

Lieve scrapdozen,

Dit jaar geen bezoek van onze goede Piet
want elk jaar langskomen dat red hij gewoon niet.
Maar de Sint is jullie niet vergeten
daarom brengt hij jullie wat te eten.
En de Sint maakt helemaal geen onderscheid
daarom voor iedereen een kleinigheid
Hetzelfde kadootje voor iedereen
want verschil maken, dat is gemeen.
En in deze groep zitten geen gemene mensen
deze groep zit alleen maar vol goede wenzen
Veel liefde voor elkaar en een mooie vriendschap
veel lol, gein en heel veel blijdschap
Sint is blij dat dit tegenwoordig ook nog kan
en geniet er dan ook met volle teugen van
Hopelijk komen er nog heel veel weekendjes bij
want voor je het weet zijn deze dagen alweer voorbij.

Heel veel liefs van
Sint en Piet


Zondag kwam er helaas weer een eind aan dit geweldige weekend. Vanwege de dichte mist ook iets eerder dan gepland. Meiden, ik heb een geweldig weekend gehad en kijk nu al weer uit naar de volgende! Dank jullie wel. Enne rest mij niets anders dan te laten zien wat ik heb gemaakt tijdens het weekend (schaam me bijna zoveel......)









7 opmerkingen:

Céline zei

Ik vond het ook een supergeslaagd weekend en en wat mij betreft mag het ook heel snel weer!!
Liefs xxx

Marga zei

Hartstikke leuk om ook bij jou het verslag te lezen. Was het maar vast weer zover :)
xxx

Petronella zei

Gwendolyn, wat staat je zwangerschap je goed. Begreep dat jullie the musketeer hebben (moeten) verlaten. Jammer, maar soms gaan de dingen zo. Xx

Dora zei

Wat heerlijk om weer te lezen en wat die foto van jou vind ik zo touching!
Snel weer:)

Ilonka zei

Super leuk verslag Gwen! en wat heb je veel gemaakt hihihi ik heb het weekend ook zooo genoten! ik vind je een topwijf! xxx

Maja Rijkers zei

Hoi, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!Ik zie een paar bekende gezichten. Wat een te gek verhaal van Marga! Super!! Net als die mooie foto van jou zelf! Het is wat Petronella zegt; de zwangerschap staat je goed! Wat heb je veel leuks gemaakt in het weekend. schaam je!!!!! hihi.....

Tineke zei

Geweldige kaartjes zeg.